perjantai 12. helmikuuta 2016

Märkää...

Phuuh....torstaina satoi (okei tihkutti mut silti vihasin sitä). Toissapäivänä taas kun katoin pihalle niin siellä oli lunta!:D vaitettavasti sisältä ikkunan takaa näytti olevan talvinen ihmemaailma mutta todellisuudessa siellä oli satanut räntää ja lumi oli perkeleen märkää ja puut teki parhaansa pudottaakseen lunta niskaani kun kävin polttopuita hakemassa. Ainoo syy miks mun niskaan ei päätynyt lunta oli se et mul oli huppu pääs. Yritin ottaa pihalla kuvan mut kello oli silloin jo kuus illal ja pihal oli hämärää jopa niin paljon et oli vaikee saada kunnon kuvia otettuu. Jotain siinä kameran kanssa sit sähelsin. Toivotravasti tuli kunnollinen kuva.

Meidän perheen "vanhukset" eli mun vanhemmat teki meidän tienhaaraan lumiukon mun ollessa poissa. :D :"D. Se on kyl aika komee ;).

"Tarpeiden kertominen:kerro tarpeistasi rakentavasti."
.....
Mun päässä löi tyhjää.
Mitkä tarpeet?
Vasta kun meidän ryhmän ohjaaja avasi sen et se tarkoittaa "elät omaa elämääsi etkä muiden/anna muiden tehdä päätöksiä puolestasi."
Tuli kyllä vähän tekopyhä olo (hehe) koska erään kaverini vanhemmat halusi hänestä aina hammaslääkäriä sen sijaan et olisivat kannustaneet häntä taidelinjalle(mun kamu on tosi taitava piirtään). Ja käskin sitä mun kamuu päättää ite elämästään ja miettivän et haluuko se tosissaan hammaslääkäriksi (hampaat ja suu kiinnosti mut matikka ja fysiikka jotka siinä alal on tärkeintä tuotti hankaluuksia) .
Itse taas. Oon ite hemmetin kiinnostunut sekä terveyteen liittyvistä asioista sekä taiteesta. Ja mua on kans kannustettu pelkkään terkkaan. Äitini on ite käynyt taideteollisen ja tienaa vähemmän kuin kaupan kassa (ja silti halveksii kaupan kassaa pysyvänä ammattina lol), joten ymmärrän hänen pointtinsa erittäin hyvin. En mä meinaan halua mitään nälkäkuolemaa kokea :"D.
Ja tällä siis en meinaa etten pitäisi terkasta. Aloin lähistä nyt tasam kuukausi (12.1.) Opiskeleen !:D. Ja tää tuntuu täsmälleen mun alalta!:D. Ja kun  saan tän opiskeltuu loppuu niin haen opiskelemaan vielä lisää terkkaa! XD. Terkasta meinaa pidän ja pystyn kuvitella itseni oikeedti tekemässäki tän alam töitä tulevaisuudessa kun taas taiteilijan ura tuntuu enemmän sellaselta kaukaselta haaveelta. Siinä meinaan pitäis olla taitojen lisäksi todella tunnettu, todella hyvin kontakteja ja rutkasti ihmisii jotka oikeesti ostaiski niitä piirroksii!:O ja osata toimia yrittäjänä/freelancerina. Myös joku illustration eli esim kirjan kansien kuvitus tai animaattorin hommat kiinnostaisi kovasti!:D..ja kirjoittaminenxD. Mutta musta tuntuu et mul on niiden suhteen vielä paaljon opittavaa:D. Mutta siis näillä näkymin opiskelen ja työskentelen eka terkka alalla. Ja ehkä sit joskus 30-70v (jos ihmistem eläkeikiä oikeesti aiotaan nostaa myöhemmäksi) harkitsen alan vaihtoa!:"D

Mutta siis mun uudes percy jackson  fan ficis mun hahmo Jill Bryan kamppailee kans samantapaise ongelman kaa eli meneekö se opiskeleen lähistä vai datanomi linjaa.xD

Mut joo  tosiaan jos päätyisin taiteilijan ammattiin niin mieluummin tekisin sitä jossain muualla. Siis ulkomailla. Koska musta tuntuu et ulkomailla taiteilijoita arvostetaan enemmän kuin Suomessa. Siis ihan niinku ammattina. Suomessa taiteilijalta vaaditaan ihmettä että hän pystyisi elättämään itsensä pelkästään taideteoksillaan. Ja voishan sitä kokeilla tehä kahta työtäkin mut mä uskon et se on hei aika rankkaa eka olla se joku kaheksan tuntii "oikeissa töissä" ja sit kun tuut kotiin niin alat uurtamaan mobta tuntia jonkun commissionin parissa(tai ainakin mulle  se ois vaikeeta koska oon huono motivoitumaan commissioneihin yhtä paljon kuin omiin hääräilyihini=proof that I shouldnt become an artist? XD) .

Mut siis esim kun olin keväällä 2014 opintomatkalla Ranskassa ja siel me tavattiin muun muassa yks käsityöläinen joka teki sellasiii kukka koristeita ja kaikenmaailman merkkibrändit osti niitä siltä!o3o. Et jos tollai pystyis elämään niin ois ihan hiton siistii.o3o . Mut nyt kun Suomeenkin on tullut mm. Tää värityskirjabuumi jolla taiteilijat on päässy paremmin näkyville niin toivotaam et se on ensiaskel Suomessa kohti tulevaisuutta jossa taidetta täällä ja taiteilijoita arvostettaisiin enemmän! :D

Toivottavasti tää postaus ei kuulostanut liikaa rantiltä ^^;;;;.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti